Maandag

24 februari 2020 - Pudasjärvi, Finland

Om 1 uur vannacht werden de koffers gebracht, super fijn! Daarna konden we eindelijk onze tanden poetsen en rustig slapen! We hebben heerlijk geslapen en om half 9 liepen we naar het dal voor het ontbijt. Het hotel heeft brand gehad vorig jaar en het wordt nu opnieuw opgebouwd. Dus ontbijt en diner is in een skihut in het dal. Je kan er met de bus heen of zoals wij sportievelingen gewoon te voet. Half uurtje lopen door de sneeuw, echt heerlijk en schitterend. Toen terug naar boven. Goed voor de kuit en de bilspieren. Je hoort echt helemaal niks alleen het knarsen van de sneeuw onder je voeten. Om 14.00 hebben we een sneeuwscooterssafari waar we aparte kleding voor krijgen. Het is zo koud dat je dat echt nodig hebt....We proberen er een filmpje van te maken. Tot straks

Super ervaring door het witte landschap! Bijzonder om mee te maken. 1 met de natuur! De mannen hadden er de vaart in! Beetje hobbelig in het begin maar na een tijdje weet je hoe je achterop redelijk recht kunt blijven zitten. Maar natuurlijk ging onze sneeuwscooter op z'n kant.... stuurfoutje van Remco! Na een tijdje hadden we een pauze op een mooie, open plek. Foto's maken, kampvuurtje en verse koffie. Daarna door voor het laatste stuk. De schemering had al ingezet en eenmaal terug bij t hotel was het donker. De over van het restaurant vertelde ons dat vandaag maar vooral de dinsdag en woensdagavonden de beste zouden voor het spotten van het Noorderlicht. Hij zei ook dat mensen hier soms jaren achter elkaar terug komen en het toch telkens niet zien. Er zijn zelfs Noorderlicht apps. Wij hebben gisteren al een voorproefje gehad en hopen natuurlijk op meer...💫de buitenlucht en de kou maakt ons best moe dus wij wensen jullie een goede nacht en tot morgen!

1. Wilton en Marion Vugts:
    24 februari 2020
    Mooie foto’s, het is volgens mij een schitterende omgeving waar je foto’s van blijft maken: ga er heerlijk van genieten en als het goed bevalt ga je gewoon nog keer terug. Wij gaan wel mee,. staat op ons “verlanglijstje “ 😏
  2. RINA Van Grinsven:
    25 februari 2020
    Wij willen ook wel mee 🤣🤣🤣😂😝😛😍👍🏼
  3. Miranda:
    25 februari 2020
    Gelukkig snel de koffers gekregen. Ziet er mooi uit